قوانین و مقررات

شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات رادار


مقدمه
استفاده و بهره‌برداری از خدمات و سرویس‌های رادار، برای تمام افرادی که به‌موجب قوانین جمهوری اسلامی، شرایط لازم و قانونی را برای خریدوفروش دارند، در صورت رعایت قوانین و مقررات مندرج در این بخش، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران به رادار و استفاده از خدمات آن به معنای آگاه ‌بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین منطبق با قوانین جمهوری اسلامی، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.

 درصورتی‌که در قوانین رادار، تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی خواهد شد. استفاده مستمر شما از رادار، به معنی پذیرش هرگونه تغییر است و عدم آگاهی نسبت به آن، در هر حال قابل‌قبول، نخواهد بود.

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را به‌دقت مطالعه کنید و رعایت فرمایید.

تعریف مشتری 

مشتری به شخص حقیقی گفته می‌شود که متقاضی استفاده از، سرویس خرید رادار است و با ثبت‌نام در رادار، نسبت به جستجوی درخواست خود و خرید آن، اقدام می‌نماید.


تعریف فروشگاه

فروشگاه به شخص حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود، که متقاضی استفاده از پنل فروشگاه رادار است و با ثبت‌نام فروشگاه خود در رادار می‌تواند، کالاهای خود را به‌صورت آنلاین عرضه نموده و به‌فروش برساند.


تعریف محصول

 به تمام کالاها و خدماتی گفته می‌شود، که فروشگاه برای نمایش و فروش، به‌وسیله رادار، عرضه می‌کند.


خرید در رادار

- هیچ‌کدام از کالاهایی که به‌وسیله‌ی رادار به‌فروش می‌رسد، توسط رادار، تولید، انبارداری و بررسی کیفی نمی‌شود، بلکه همه این کالاها مستقیماً توسط خود فروشگاه، تولید یا عرضه می‌شوند.

 پس مسئولیت هرگونه اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف کالای خریداری‌شده به شما وارد گردد، بر عهده رادار نمی‌باشد.

- طبق قوانین تجارت الکترونیک، خریدار تا 7 روز امکان مرجوعی کالا را دارد.


ارسال متن، عکس و صوت در رادار

- محتوای متن، تصویر و صوت باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی باشد. استفاده از هرگونه متن، تصویر و صوت مخالف با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی، در هر بخش از رادار، توسط مشتری یا فروشنده، خلاف مقررات رادار است.


چت در رادار

- استفاده از چت در رادار، صرفاً باید مربوط به خریدوفروش کالا باشد. همچنین گفتگوی مشتری و فروشگاه از طریق چت باید در خصوص ارائه خدمات خریدوفروش باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر ازجمله ارتباطات خصوصی خلاف مقررات رادار است.

- مواردی از قبیل ارسال پیام و محتواهای غیراخلاقی یا نامربوط به خریدوفروش، استفاده از ادبیات غیرمؤدبانه، انجام هرگونه تبلیغات نامربوط، ارائه اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین هستند، درصورتی‌که توسط کاربران گزارش شوند، موردبررسی قرارگرفته و طبق قوانین رادار ممکن است منجر به مسدود شدن حساب کاربری شود.

- توصیه می‌شود به مشتری‌ها یا فروشنده‌ها، هنگام بازکردن لینک‌های ارسال‌شده توسط کاربران دیگر، احتیاط لازم را انجام دهند، تا در معرض خطرات فیشینگ و کلاه‌برداری‌های اینترنتی قرار نگیرند. رادار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال وقوع فیشینگ و کلاه‌برداری‌های اینترنتی، توسط کاربران ندارد.

- از ارسال اطلاعات شخصی و خصوصی خود، که برای انجام خرید یا فروش غیرضروری هستند، خودداری کنید.

- رادار ممکن است برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده و مزاحمت، در صورت لزوم، بر گفتگوها، نظارت انجام دهد.


ثبت نظر در رادار

- تمام نظرات ثبت‌شده نسبت به فروشگاه (حتی درصورتی‌که نظر ثبت‌شده منفی و یا انتقادی باشد)، در رادار منتشر می‌شود و مسئولیت هرگونه عواقب سویی از آن بر عهده‌ی ثبت‌کننده نظر است.

 - نظرات ثبت‌شده حاوی عبارات، کلمات، عناوین و لقب‌های اهانت‌آمیز و مخالف با عرف جامعه بنا بر اعلام شکایت حذف خواهد شد.


تعهدات فروشنده‌ها در رادار

- قیمت مصرف‌کننده: از قیمت‌گذاری بالاتر از قیمت مندرج بر روی کالاهایی که «قیمت مصرف‌کننده» بر روی آن‌ها درج‌شده، جداً خودداری کنید.
- فروش کالای غیر اصل: درصورتی‌که کالایی غیر اصل را به کالاهای‌تان در رادار، اضافه کرده‌اید، لازم است غیر اصل بودن آن کالا را، عنوان کنید و همچنین مشتری را نیز، از غیر اصل بودن آن کالا، آگاه سازید.

- فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیربهداشتی و مضر: فروش کالای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف‌کننده مضر هستند، ممنوع است.

- لغو سفارش مشتری: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مانند اعلام قیمت اشتباه به مشتری، عدم موجودی کالای سفارش داده‌شده و… جداً خودداری کنید.

توجه:

فروشنده‌ها موظف هستند از قیمت به‌روز کالاهای خود، وضعیت موجودی کالای خود و موارد دیگری که، در فرایند ثبت سفارش و خرید مشتری‌ها، مشکلی به وجود بیاورد، آگاه باشند.

- ارسال به‌موقع سفارش مشتری‌ها: فروشنده‌ها موظف هستند کالاهای سفارش داده‌شده را به‌موقع و رأس زمان مقررشده، قبل از رسیدن سفیر پیک برای ارسال به مشتری‌ها آماده کنند.
- کالاهای مرجوعی: طبق ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک، کالای فروخته‌شده به مدت ۷ روز قابل عودت است.

درصورتی‌که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، فروشنده‌ها ملزم به پرداخت هزینه باز پس فرستادن کالا می‌باشند:

مشکلات فنی / معیوب بودن کالا

گوشی قفل‌شده / غیرقابل رجیستری

مغایرت محتوا

مغایرت لیبل

مغایرت رنگ

کسری اقلام همراه کالا

کالای استفاده‌شده

کالای غیر اصل (تقلبی)

عدم اعمال تخفیف(در صورت اعلام تخفیف)

قیمت فروش از قیمت مصرف‌کننده چاپ‌شده روی کالا بالاتر است

آسیب فیزیکی کالا با بسته‌بندی سالم

اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی

ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر

عدم وجود کارت گارانتی

عدم وجود فاکتور

- تغییر موقعیت مکانی فروشگاه: در صورت تغییر موقعیت مکانی فروشگاه، فروشنده‌ها ملزم هستند، در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به تغییر موقعیت مکانی فروشگاه خود، در وب‌سایت رادارفروش  اقدام نمایند.


ارتباطات الکترونیکی
تمامی مراحل ثبت سفارش تا دریافت کالا از طریق نوتیف و اس ام اس به مشتری‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
توجه داشته باشید که۵۰۰۰۴۷۲۳، ۵۰۰۰۴۳۸۳۴۲۳۷۷، ۱۰۰۰۸۶۶۳و ۱۰۰۰۸۷۲۷ تنها شماره‌هایی است که رادار از طریق آن برای کاربران خود پیامک (اس‌‌ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان رادار، با هر شماره دیگری تخلف و سوءاستفاده از نام رادار است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به پشتیبانی رادار اطلاع دهید.


حفظ حریم خصوصی

حریم خصوصی کاربران  یکی از دغدغه‌های همیشگی رادار است. رادار به حریم خصوصی کاربران احترام گذاشته و از اطلاعات شخصی که در اختیار آن گذاشته‌اید، محافظت و از دسترسی‌های غیرمجاز به این اطلاعات جلوگیری می‌کند. 

لازم است در خصوص جمع‌آوری و پردازش اطلاعات شخصی کاربران، توسط رادار، در ادامه توضیحاتی ارائه گردد:

- چه اطلاعاتی از کاربران رادار، جمع‌آوری می‌شود؟

از کلیه‌ی کاربران در حین عضویت اطلاعاتی نظیر نام،‌ نام ‌خانوادگی، ‌شماره تلفن تماس، آدرس پست الكترونیكی، آدرس و کد پستی محل ارسال و دریافت کالا، اطلاعات بانكی شامل شماره‌ی حساب شبا و برخی مشخصات فردی دیگر از درخواست می‌شود.

سایر اطلاعات به‌صورت کاملاً داوطلبانه از کاربران و با توجه به نوع کاربری(مشتری یا فروشگاه) و در طی مراحل بعد درخواست می‌گردد.

- از اطلاعات شخصی چه استفاده‌ای می‌شود؟

ارتقاء تجربه کاربری 

ارزیابی عملکرد رادار و رفع اشکالات آن‌ها در نسخه‌های آتی

افزایش امنیت و صحت عملکرد رادار

ارائه خدمات و پیشنهادهای اختصاصی به کاربر، به منظور استفاده‌ی کارآمد، از کلیه امکانات موجود در رادار 

اطلاع‌رسانی رخدادهای مهم مانند به‌روزرسانی‌های خدمات رادار، تغییرات مهم در شرایط استفاده از رادار یا سیاست‌نامه حریم خصوصی

 استفاده از اطلاعات برای ارسال و دریافت کالای خریداری‌شده

استفاده از اطلاعات برای بازپرداخت وجوه به کاربران

 انجام مکاتبات و تماس با کاربران توسط تیم پشتیبانی

 توسعه و ارائه خدمات بهتر و بیشتر توسط رادار


- رادار به چه بخش‌هایی از دستگاه تلفن همراه شما، دسترسی دارد؟

رادار برای خدمت‌رسانی بهتر، به مجوزهای دسترسی زیر نیاز دارد:

مجوز دسترسی به موقعیت مکانی (نمایش آدرس فروشگاه به مشتری ها، ارسال کالا به مشتری‌ها و .. )

 مجوز دسترسی به گالری تصاویر (انتخاب عکس برای تعریف کالاهای فروشگاه و انتخاب عکس برای جستجوی کالای مورد نظر و...)

مجوز دسترسی به میکروفن (جستجوی صوتی کالای موردنظر، ارسال صوت در چت)


- اطلاعات شخصی در اختیار کدام اشخاص قرار می‌گیرند؟

رادار اطلاعات شخصی را، تنها در صورت پاسخ به درخواست مراجع قضایی ذی‌صلاح، در اختیار نهادهای ذی‌ربط، قرار می‌دهد. 


امنیت اطلاعات شخصی

- بسیاری از خدمات رادار با SSL‌ رمزگذاری شده‌اند.

 - برای هر بار ورود به حساب کاربری در رادار، از رمز عبور یک ‌بار مصرف (OTP) استفاده می‌شود، که تنها با دسترسی به شماره تلفن همراهی که از طریق آن در رادار، حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید، امکان‌پذیر است.

- از اطلاعات حساب کاربری خود محافظت کرده و آن‌ها را در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهید.

- در صورت وقوع سرقت گوشی همراه و همچنین پیش از واگذاری شماره تلفنی که با آن حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، موضوع را به رادار اطلاع دهید، تا حساب کاربری شما تعلیق شده، یا اطلاعات موجود در آن تغییر کند.

 در غیر این صورت و در موارد دسترسی اشخاص ثالث به حساب کاربری شما، تمامی مسئولیت هرگونه استفاده یا سوءاستفاده از حساب کاربری شما، به عهده‌ی شخص شماست و رادار هیچ‌گونه مسئولیتی، در این مورد ندارد.


نشان صحت اطلاعات و کاربرد آن در رادار

با توجه به ‌رایگان‌بودن پلتفرم رادار، هر فروشگاهی در بدو ورود، امکان ثبت‌نام و ارائه خدمات به مشتری‌ها را دارد و  در بین فروشگاه‌ها تمایزی وجود ندارد.

 نشان صحت اطلاعات، به‌منزله تطابق اطلاعات تکمیل شده، توسط فروشنده در رادار، با محتوای پروانه کسب او بوده و نیز احراز هویت حقیقی صاحب کسب‌وکار است.

جهت اخذ این نشان لازم است، تا هر کسب‌وکار، مدارک مربوطه را، به تایید کارشناسان رادار، رسانده و همچنین پروفایل خود را تکمیل کرده باشد.

 گفتنی است داشتن نشان صحت اطلاعات فروشگاه‌ها، دلیلی برای تایید قیمت اجناس، تایید اصل بودن کالا و ... نیست و مسئولیت خرید از فروشگاه‌ها (دارای نشان صحت اطلاعات و یا فاقد نشان صحت اطلاعات) بر عهده‌ی مشتری‌ها است.


مرجع رسمی مورد تایید رادار برای ارتباط با شما
- سایتهای www. itisradar. ir ___ www. itisradar. com مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما،است. رادار هیچ سایت اینترنتی دیگر با آدرسی غیر از www. itisradar. ir ___ www. itisradar. com ندارد و کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‌توانند از آدرس‌های ذکرشده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.


مرجع رسیدگی به اختلافات

- اختلافات میان فروشگاه‌ها و مشتری‌ها: بر اساس ماهیت رادار، که یک وب اپ واسط برای برقراری ارتباط بین فروشندگان و مشتری‌ها است، هیچ‌گونه دخالت مستقیم در روابط بین فروشنده‌ها و مشتری‌ها وجود ندارد.

آخرین به روز رسانی این سند ۹۹/۹/۱۸ است.



قوانین و مقررات رسمی سامانه اینماد، جرایم رایانه‌ای و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده را از اینجا مطالعه کنید:

+ قوانین سامانه اینماد






رادار بلاگ

به خانواده رادار بپیوندین